Crida en solidaritat amb la Manifestació de 21 de gener de les Empreses en Conflicte a Catalunya

Barcelona, 22 de desembre de 2006

Per una solució justa als conflictes laborals! Manifestació 21 de gener, 12 h, Plaça Universitat, Barcelona.

La CNT-AIT de Barcelona fa una petició de solidaritat a secundar la manifestació del 21 de gener de 2007, convocada per les empreses en conflicte a Catalunya.

La movilització ha estat organitzada en diverses assamblees desde les empreses en conflicte de SEAT, Mercadona, Iberia, Parcs i Jardins, Codex, Tallers de la Vanguàrdia... Els treballadors reclamen la resolució justa de tots els conflictes que tenim actualment a Catalunya, per afrontar la solució han decidit organitzar-se per practicar l'Ajuda Mútua i la Solidaritat de Classe. Des de CNT, on estem secundant les vagues dels treballadors i treballadores a Mercadona i Codex, entenem que aquest és un pas molt important en l'evolució dels conflictes existens a Catalunya i un pas més en l'organització de la Classe Treballadora.

Barcelona, 22 de desembre de 2006

Ja fa uns anys que a Catalunya anem veient com les condicions laborals empitjoren, i com les deslocalitzacions d'empreses van provocant acomiadaments massius que deixen a milers de famílies en la total indefensió. Aquesta situació, s'ha anat produïnt amb diverses lluites que no sempre han arrivat a massa bon port. Per desgràcia les agressions del Capital i amb l'ajut de l'Estat Espanyol, i la seva sucursal de la Generalitat de Catalunya. I així, en els darrers mesos han anat signat diversos ERE's (el cas més recent i encara en moviment és SEAT) i avalant la repressió amb total impunitat contra treballadors en lluita pels seus llocs de treball (el major exponent, és ara Iberia). També vagues convocades per la dignificació i la justícia en les seves empreses, com ara Mercadona o Codex. On l'administració ha actuat constantment girant l'esquena als treballadors, quan no ha ningunejat les seves responsabilitats en favor de no se sap què...

No obstant, hi ha indicis que aquesta situació està avançant cap a la movilització dels implicats. I així, hi ha hagut cada cop més extensió de la Soldiaritat envers els mateixos. Fent sortir al carrer les lluites i sensibilitzar a la resta de la Classe Treballadora, i a la resta de la ciutadania, és com ens hem anat trovant els diversos conflictes els uns amb els altres. Pensem que és deure dels treballadors i les treballadores conscients, extendre la solidaritat. El suport entre treballadors i treballadores ha estat sempre un punt clau en la resolució favorable dels conflictes, i des de CNT sempre recolzarem una lluita que neix d'aquesta voluntat i per la base: en Assamblea de les Empreses en Conflicte.

És per tot plegat que des de l'Assamblea General del Sindicat de CNT-AIT Barcelona, fem una crida a l'afiliació i la militància de l'Organització a secundar aquesta movilització així com al poble de Barcelona en general. Fem també una crida a la solidaritat per a recolçar la manifestació el proper 21 de gener de 2007 per la Resolució justa dels conflictes laboralsa les 12h a Plaça Universitat, organitzada en Asamblea de les Empreses en Conflicte.

Per una resolució justa als conflictes laborals!
Contra el Terrorisme Patronal, Solidaritat Obrera!

CNT-AIT Barcelona
Secretaria d'Acció Sindical

Manifest de la Convocatòria

21 DE GENER MANIFESTACIÓ

CONTRA LA PRECARIETAT, ELS ACOMIADAMENTS I EL TERRORISME PATRONAL

PER UNA SOLUCIÓ JUSTA ALS CONFLICTES LABORALS!

Les agressions de la patronal a les condicions de treball i als drets bàsics de la classe treballadora a Catalunya se succeeixen sense parar. La precarietat laboral es manté en uns percentatges tercermundistes i afecta especialment a joves, dones i immigrants.

Els acomiadaments massius com els de SEAT, les reestructuracions salvatges com la d’Iberia, les segregacions que tenen com a objectiu abaratir l’ocupació com a La Vanguardia, la repressió patronal amb acomiadaments, sancions i pallisses com a Mercadona, els processos de privatització de serveis públics que afecten a Parcs i Jardins, el transport ferroviari i la sanitat, els tancaments i les deslocalitzacions d’empreses com Miniwatt, Braun, etc, s’han produït davant de la passivitat, quan no davant de la complicitat oberta, de les institucions i del Govern de la Generalitat.

Els treballadors de SEAT, Iberia, Mercadona, La Vanguardia, Parcs i Jardins, etc. ens hem mobilitzat contra cada una d’aquestes agressions. És més, la lluita dels acomiadats i acomiadades de SEAT, dels vaguistes de Mercadona, dels treballadors de La Vanguardia, dels treballadors de Parcs i Jardins s’ha mantingut viva en conflictes de llarga durada, conscients que la resistència, junt a la solidaritat, són condicions necessàries per obtenir les nostres reinvindicacions.

Tot i que gràcies a la lluita i a les demandes davant dels tribunals s’han aconseguit algunes victòries parcials, tal i com s’ha evidenciat en sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que ha declarat nuls els acomiadaments de diversos treballadors de SEAT, encara queda molt de camí per aconseguir una solució justa per a tots els conflictes laborals que es van acumulant.

L’acusació de sedició contra 78 treballadors d’Iberia (que en cas de prosperar pot comportar penes d’entre 4 i 10 anys de presó) per haver ocupat les pistes (acció que qualsevol treballador haguéssim realitzat en les mateixes circumstàncies), les querelles criminals i amenaces de sanció contra treballadors de Parcs i Jardins en l’exercici dels seus drets, etc, són una expressió de l’actitud cada vegada més autoritària i repressiva del sistema capitalista, i dels governs i administracions al seu servei, contra la classe treballadora. Mentre els empresaris, directius, governants responsables dels tancaments, deslocalitzacions, acomiadaments, fraus massius segueixen en la impunitat més completa, o fins i tot se’ls condecora amb la Creu de Sant Jordi, els treballadors i les treballadores som amenaçats, reprimits, acomiadats, per exercir els nostres drets en defensa d’un treball digne, d’un servei públic de qualitat, etc.

Només la unitat en la lluita, la solidaritat, ens permetrà avançar cap a una solució justa de tots els conflictes laborals que es van acumulant: SEAT, Iberia, Mercadona, Parcs i Jardins, La Vanguardia, Codex, etc. Només la mobilització de la classe treballadora i de la ciutadania solidària podrà acabar amb la xacra dels acomiadaments, tancaments d’empreses i precarietat, conquerint el dret al treball en condicions dignes; només amb la lluita podrem restablir uns serveis públics de qualitat; només amb l’acció col•lectiva podrem defensar les llibertats i els drets sindicals cada cop més amenaçats.

En els darrers anys han sigut acomiadats milers de treballadors i treballadores a Catalunya. AVUI SOM NOSALTRES, DEMÀ POTS SER TU.

És hora d’exigir al Govern d’Entesa de la Generalitat que governi a favor dels treballadors i les treballadores, que són precisament els qui, majoritàriament, els han votat, i respongui positivament a les nostres reivindicacions.

Per aquests objectius us convoquem a una Manifestació el proper 21 de gener, a les 12 hores, a la Plaça Universitat de Barcelona.

Treballadors/es d’Empreses en Conflicte