Contra el Terrorisme Patronal, Solidaritat Obrera!

1200 persones han sortit avui al carrer per exigir un canvi en les polítiques laborals del Tripartit

La CNT de Catalunya i Balears ha sortit avui a recolzar la manifestació unitària d'empreses en conflicte, per exigir una solució justa als conflictes laborals i la fi de les polítiques neolliberals del Govern de la Generalitat de Catalunya, el Govern d'Entesa. Des de CNT-AIT Barcelona valorem molt positivament aquesta demostració de força, que ha estat capaç de treure com un sol puny, i en un diumenge al matí, totes les empreses en conflicte a Catalunya.

Al voltant de les 12, 30h ha sortit de Plaça Universitat una manifestació convocada per l'Assamblea de treballadors en conflicte a Mercadona, Seat, Iberia, Codex, Tallers de la Vanguardia, Parcs i Jardins de Barcelona i Bocatta. L'anarcosindical, la CNT-AIT de Catalunya està volcada en les vagues de Mercadona i Codex, i hem sortit al carrer per solidaritzar-nos un cop més amb els nostres companys i companyes. Però aquest cop, també hem pogut donar i rebre un bé preuat dels treballadors: la Solidaritat Obrera.

En el transcurs de la manifestació, s'han llençat consignes com "Obrero despedido, patrón colgado", "Así, ni un paso atrás, estas huelgas las vamos a ganar!", "Visca la lluita de la Classe Obrera!", "Unió, Acció, Autogestió!", "Readmissió acomiadats" entre d'altres. S'han repartit milers d'octavetes informatives de la movilització i els diversos conflictes. Al passar per Via Laietana, en front les seus de CCOO i UGT la manifestació s'ha aturat per denunciar la seva complicitat amb la patronal en tots els conflictes oberts a Catalunya, i en la resta que s'han tancat en els darrers anys. La manifestació desembocava a Plaça Sant Jaume, on s'ha ocupat simbòlicament un establiment Bocatta que la companyia té allí, en solidaritat amb un treballador acomiadat membre del comitè d'empresa i que ha estat abandonat pel seu "sindicat": UGT.

Finalment, a Plaça Sant Jaume s'ha llegit de forma conjunta entre un membre de cada empresa en conflicte, el comunicat que s'havia d'entregar al President de la Generalitat de Catalunya. I, a continuació, s'ha fet entrega del mateix a la Generalitat de Catalunya. S'han fet alguns discursos més, i poc després s'ha desconvocat l'acte.

Des de CNT valorem positivament l'acte, que aplegat a més d'un miler de treballadors solidàriament. No obstant, aquest és només és un pas en la re-organització de la Classe Treballadora catalana, i on CNT tenim el deure militant de ser presents per fer arrivar les nostres estratègies basades en l'Ajuda Mútua, la Solidaritat Obrera i l'Acció Directa. Al marge d'eleccions sindicals, subvencions i alliberats; però sempre que sigui per la base i necessàri, practicant l'unitat d'acció en aquests moments de desmovilització obrera en general.

Salut i anarcosindicalisme!
Unió, Acció, Autogestió!

CNT-AIT Barcelona
Secretaria d'Acció Sindical

One or more comments are waiting for approval by an editor.

¿Recordar información personal?

Emoticonos / Textile

Comment moderation is enabled on this site. This means that your comment will not be visible on this site until it has been approved by an editor.

(Registrar su nombre de usuario / Validarse)

Notificar:
Hide email:

Letra pequeña: Todas las etiquetas html excepto