Enfront del TAV, crida a l'acció obrera

El passat dilluns veïns de diferents barris de Barcelona ocuparen les obres del TAV entre Hospitalet i Sants. La CNT de Barcelona vol mostrar tota la seva simpatia i recolçament a aquestes mobilitzacions populars, així com demanar la retirada dels càrrecs contra les persones que varen ser detingudes després d'aquest acte de desobediència. El passat dilluns veïns de diferents barris de Barcelona ocuparen les obres del TAV entre Hospitalet i Sants. La CNT de Barcelona vol mostrar tota la seva simpatia i recolçament a aquestes mobilitzacions populars, així com demanar la retirada dels càrrecs contra les persones que varen ser detingudes després d'aquest acte de desobediència. Aquest sindicat entèn que aquest tipus de situacions, en la que veïns arriven inclús a arriscar les seves vides, no es produirïen si existissin realment mecanismes a on la voluntat popular pogués materialitzar-se i decidir sobre els assumptes que a tots/es ens afecten, possant fi a un model de ciutat, de resolució de conflictes i d'urbanisme, decidida per grups politico-empresarials especulatius, aliens a les necessitats reals de qui l'habitem. El Tren d'Alta Velocitat és un exemple de gestió autoritaria del nostre entorn. Com venen denunciant els veïns afectats, aquesta infraestrustura no beneficia en nada a las clases populars, als treballadors. A qui beneficia? Hotelers, constructors, directius.... Per contra tenim una destrucció i desmembrament dels nostres barris, unes obres ecologicament insostenibles. Inclús un centre social com Can Vies, que venen dinamitzant la participació social desde fa 7 anys serà eliminat com "efecte colateral" de l'exèrcit del ciment. Que ens quedi clar que en res va a beneficiar a la economia dels nostres barris, ni dels petits comerços ni dels treballadors, doncs el que portarà es més precarietat i més sector serveis sense drets sindicals en forma de grans empreses multinacionals. En definitiva una immensitat de diner públic gastat en una infraestructura antisocial, quan hi ha serveis socials que necesiten urgentment més dedicació i pressupostos. Repetim, a qui beneficia el TAV? Així mateix, volem denunciar la mort d'once treballadors a les obres del TAV desde que començaren a Catalunya. Once persones, i once families destroçades per l'acció del Govern català i la patronal i el seus sindicats, per les presses. L'última, de 35 anys va morir a prop d'on ahir els veïns van dir prou. Així mateix són incalculables els danys que aquesta obra està causant als treballadors de TMB i altres del sector, que repercuteixi seriamente als usuaris. Un estorb al transport urbà que enllaça amb els interessos de privatització de la xarxa ferroviària. Els treballadors no guanyarem res amb el TAV, es imprescindible que paralitzem aquesta obra mitjançant els medis que siguin necessaris, acudint a la vaga si fos requerit. Confederació Nacional del Treball de Barcelona Adherida a la Asociació Internacional dels Treballadors. CNT-AIT