STOP Repressió Sindical a VAW-Arvato

Aquest dilluns passat, militants de CNT Barcelona i Província vàrem concentrarnos a la seu que VAW-Arvato té a Martorell. L'acte, havia estat organitzat per la CNT-AIT de Barcelona, després que l'Assamblea d'afiliats i afiliades decidís obrir conflicte amb l'empresa degut a l'actitut hostil cap a la nostra organització, i en solidaritat amb l'assetjament laboral que la delegada de la Secció Sindical està patint per dur dins l'empresa una actitut continuada de protesta i dignitat obrera.

A les 9:30h, a l'hora de l'esmorzar, una quinzena de cenetistes vàrem concentrar-nos davant la porta de l'empresa al Polígon Industrial de SEAT (Martorell), per tal de deixar clar que la nostra companya no està sola. Que radera seu està la CNT i l'AIT, i que aviat iniciarem les accions sindicals si VAW-Arvato es segueix negant a reunir-se amb la Secció Sindical i el Sindicat per tancar d'una vegada per totes, la situació de repressió sindical i assetjament laboral que es viu dins l'empresa contra tot i tota qui osa qüestionar l'autoritat dels directius. Uns directius, per altra banda, que no han sapigut atendre a raons i s'han anat cobrint de glòria mentre tancaven totes les vies de diàleg entre empleats, empresa i sindicat.

Un cop finalitzada la concentració a VAW, ens desplaçarem fins un edifici de SEAT al mateix polígon. Per què? Fàcil resposta, i no negarem que no ens sorpren el nou actor que apareix en aquest drama obrer. SEAT, principal client de VAW, va exigir que part de la plantilla de l'empresa del grup Arvato fos cedida fulminantment per a les seves instal·lacions, sense negociació col·lectiva, sense mediar paraula. Aquí els treballadors som mercaderies. I ja ho sabem prou, n'estem ben al tanto de la política antisindical i antiobrera de SEAT, des de fa molt de temps. Intensificada des de la seva compra per part de VolksWagen.

Allí, desplegàrem, just davant de les oficines que tenen els empleats de VAW-SEAT (com els hi haurem de dir, ara?) la pancarta reivindicativa per a que la poguessin veure a l'altra banda de la reixa. Sota el calor d'estiu, un estiu que acava i dona llum a aquesta nova lluita, i amb l'entusiasme dels obrers solidàris del polígon industrial de Martorell. Vam repetir el nostre missatge a SEAT, i li recordem a VAW que tots els interessos de la companyia i el grup empresarial seran objecte de l'acció sindical de la Confederació Nacional del Treball, i també de l'Associació Internacional dels Treballadors. Ja fa temps que la Classe Obrera vam preparar-nos per a la lluita internacional, conta un Capital Internacional.

Aquest setembre, les temperatures altes seguiran. La lluita contra VAW, seguirà calentant l'ambient.

Salut i anarcosindicalisme!

I anem a SEAT...