La lluita a FRAPE no s'acaba!

Després que els treballadors de Frape Behr hagin decidit no acceptar el pla alternatiu al ERO, la lluita a l'empresa és més segur que mai que continua. Caldrà que entre tots i totes, ajudem als companys i companyes a aconseguir mantenir els llocs de treball.

Més informació al Blog de la Secció Sindical CNT-Frape

Notícia extreta del Diari "El Punt":

La plantilla de Frape Behr rebutja l'alternativa de l'empresa per evitar el tancament a la Zona Franca

El 49% dels treballadors de Frape Behr han rebutjat, en una votació que va finalitzar amb el torn de matinada d'ahir, el pla que l'empresa havia presentat –amb el suport de la Generalitat– com a alternativa al tancament de la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, que només ha tingut un 18% de vots a favor.

El Departament de Treball ha de decidir si aprova l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar 295 treballadors, cosa que fa dues setmanes va advertir que faria si es rebutjava el pla alternatiu. Aquest pla reduïa els acomiadaments a 81, amb una indemnització de 45 dies per any treballat i un màxim de 42 mensualitats. Fonts del comitè d'empresa han recordat que, després de l'ultimàtum de la Generalitat, l'empresa va canviar les seves condicions de sorpresa i va eliminar el pla de prejubilacions: «Creiem que aquesta ha estat la gota que ha fet vessar el got i que ha fet decantar la votació cap al no al pla.» El rebuig al pla va ser més majoritari a la fàbrica, o­n la negativa va tenir un suport del 73% dels treballadors, que eren els que havien d'assumir la major part del cost del pla, condicionat per part de la multinacional alemanya a un conveni col·lectiu de dos anys, amb un augment de la productivitat del 20%, una reducció de l'absentisme del 12% al 6%, congelació de salaris i introducció de 20 dies de flexibilitat. Per això, des del comitè s'ha mostrat l'esperança que la Generalitat només accepti parcialment l'ERO.

Frape-Behr, fabricant de condensadors i vaporitzadors per a aire condicionat i climatitzadors per al sector de l'automoció, assegura que té plans per continuar potenciant les seves activitats a Catalunya, augmentant el creixement de les dues plantes de Montblanc (Conca de Barberà).