Boicot a Caprabo - Nota de premsa

Sants - Barcelona
Economia / Laboral / Consum

Veïns del barri de Sants es sumen a la campanya “boicot a Caprabo?

• Denúncien, també, l'actitut del responsable del supermercat a Carrer de Sants amb als veïns solidaritzats
  • CNT anuncia més concentracions als supermercats Caprabo de Barcelona

En un comunicat de suport que han publicat avui, veïns i veïnes del barri de Sants (BCN), des del Centre Social Autogestionat Can Vies s'han sumat a la campanya de boicot que CNT manté amb la companyia Caprabo la primera quinzena de desembre, per mostrar el seu suport als treballadors del Centre Logístic de Caprabo a L'Hospitalet del Ll.

Sants - Barcelona
Economia / Laboral / Consum

Veïns del barri de Sants es sumen a la campanya “boicot a Caprabo?

• CNT anuncia més concentracions als supermercats Caprabo de Barcelona

Els treballadors de la Secció Sindical CNT-Caprabo del Centre Logístic a L'Hospitalet del Llobregat porten mobilitzats des del 27 de setembre, realitzant aturades el cap de setmana i diferents concentracions i manifestacions, degut a que l'empresa s'ha tancat en banda en tot moment a arribar a una solució negociada per les reclamacions dels treballadors.

Per tot plegat, CNT ha declarat una campanya de boicot a la companyia entre els dies 1 al 15 de desembre a tot el territori de l'Estat Espanyol. Durant aquest temps s'han realitzat ja desenes de concentracions i actes als diferents barris i ciutats. A Barcelona, en concret, la Federació Local de Sindicats de CNT ha organitzat actes per a informar a la ciutadania en general, i els consumidors en particular, a més de mitja dotzena de tendes Caprabo.

Avui, veïns i veïnes del barri de Sants han fet públic un comunicat de suport al boicot des del CSA Can Vies. En el comunicat, a més a més, han denunciat “l'actitut prepotent i agressiva del responsable del Caprabo del carrer de Sants que en diverses ocasions ha increpat als veïns i veïnes que s’han sumat a les protestes dels i les treballadores?. CNT recorda que ja ha patit aquesta actitut del responsable, el qual va afirmar ser també el delegat sindical d'UGT a la tenda, durant un acte en el qual va coaccionar a treballadores de la tenda que estaven informant-se de la campanya de CNT.

Finalment, CNT anúncia noves concentracions a supermercats Caprabo demà a les 18:30h al supermercat de Avda. Madrid, 57 i el proper dissabte al matí, a les 11:30h a la tenda que hi ha a l'Illa Diagonal.

Les reclamacions de la Secció Sindical CNT-Caprabo són:

• Cumpliment de les lleis sobre prevenció i riscs laborals al treball.
  • Delimitació clara de les primes de rendiment.
  • Retribució dels 30 minuts de descans a cada jornada laboral.
  • Clarificació i promoció real entre les diverses categories professionals.

Federació Local de Sindicats de Barcelona
Agència Confederal de Barcelona