CNT-ACSA: Nota de premsa

Sant Just Desvern 12/11/2008

Demà tindrà lloc la segona aturada parcial dels jardiners de Sant Just Desvern

L'aturada tindrà lloc entre les 12 i les 14 hores

Després de l'èxit de la primera aturada parcial d'ahir, els treballadors d'ACSA Obras e Infraestructuras, S.A. estan cridats a secundar la segona de les aturades convocades per CNT.

Economia / Laboral
Sant Just Desvern 12/11/2008

Demà tindrà lloc la segona aturada parcial dels jardiners de Sant Just Desvern

L'aturada tindrà lloc entre les 12 i les 14 hores

“Sense novetats”. Així ha qualificat la situació Claudia M. Llano, Secretària General de la Secció Sindical de CNT a ACSA en la contrata del servei municipal de jardineria de Sant Just Desvern. Segons la portaveu del col.lectiu de treballadors, no hi ha hagut novetats per part de l'empresa després de l'èxit de la primera jornada de vaga parcial que ahir va secundar la majoria de la plantilla.

Segons fonts de la Secció Sindical de CNT, s'està esperant que l'Alcalde del municipi, el Sr. Josep Perpinyà, avanci en el seu compromís de mediar entre empresa i treballadors per tal de fer desbloquejar la situació. Un compromís que va assolir amb el municipi al darrer Ple Municipal del mes d'octubre després que els treballadors fessin sentir el seu malestar per la situació que es viu a l'empresa.

Finalment, per a CNT aquest conflicte podria estar en vies de sol.lució ràpidament si l'empresa s'avingués a negociar però en cap moment ha intentat fer un acostament cap als treballadors. No obstant CNT considera que l'empresa s'ha tancat en banda.

Les reivindicacions dels treballadors són:

• Readmissió dels treballadors acomiadats per repressió Sindical
  • Reconeixement de la Secció Sindical de CNT
  • Fi de la temporalitat laboral
  • Regularització de les categories professionals
  • Garantia salarial
  • Plus de perillositat i penositat
  • Un millor servei municipal de jardineria

Agència Confederal de Barcelona, C.N.T – A.I.T.