La CNT de Barcelona diu NO al “Desafío 2013″! a les portes de la seu del Grup Vips

Un grup de militants de CNT Barcelona s’ha concentrat aquest divendres 14 de desembre a la seu de les oficines del Grup Vips a Barcelona en protesta per les pràctiques abusives que la cadena de restaurants Ginos, pertanyent a aquest grup d’empreses, realitza amb els treballadors. Ginos arriba a amenaçar els treballadors fins i tot amb l’acomiadament.

La CNT de Barcelona es concentra a la seu del Grup Vips per dir NO! a la imposició del Desafío 2013 a Ginos

A les onze del matí del divendres 14 de desembre, una desena de militants d’aquest sindicat s’ha concentrat a l’interior del Starbucks a la seu a Barcelona del Grup Vips. Allà han desplegat una pancarta on es podia llegir “Ginos acosa, explota y despide” i han demanat mantenir una reunió amb els responsables de recursos humans Aquests senyors estan amenaçant als treballadors en Ginos amb l’acomiadament en el cas que aquests es neguin a signar el Desafío 2013, un annex als seus contractes de treball que minva notablement les condicions amb les que van entrar a treballar. Ginos es creu en dret d’aplicar als treballadors mesures com ara la reducció d’hores (i de sou), la reducció de dies de vacances o la incertesa d’un trasllat de centre de treball en qualsevol moment, mesures incloses en aquest Desafío 2013. Ginos utilitza l’excusa de la crisi per, en nom d´aquesta , aplicar aquests abusos als treballadors. Sembla que Ginos ha oblidat que fa exactament un any ja va plantejar la mateixa sèrie de mesures al Desafío 2012. Però, definitivament, la crisi és una excusa que dóna per a molt.

A la petició de reunió que aquest sindicat ha plantejat als responsables de Recursos Humans aquests, no només s’han negat, sinó que han demostrat en tot moment una actitud xulesca i amenaçant. La seva resposta ha estat gravar i fotografiar els membres d’aquest sindicat allí concentrats.

Fins dos quarts d’ una, la concentració s’ha dut a terme a les portes de l’establiment. Des d’allà, s’han repartit octavetes a les persones que passaven pel carrer i s’ha informat per megafonia de què Ginos no té cap problema a amenaçar els treballadors amb l’ acomiadament en el cas de que no estiguin disposats a deixar-se ningunear. Els transeünts han mostrat un gran interès per saber què passava i quin era el motiu de la concentració. S’han viscut moments de gran empatia amb els treballadors amenaçats per part de persones del tot alienes a aquest sindicat. I això demostra, un cop més, que la solidaritat dels treballadors i treballadores és una força latent enlloc.

NO AL DESAFÍO 2013 A GINOS!!

La CNT de Barcelona es concentra a la seu del Grup Vips per dir NO a la imposició del Desafío 2013 a Ginos

Vídeo de la concentració: http://www.youtube.com/watch?v=pIkVGUa4YYk&feature=youtu.be

CNT Barcelona.